Online- en buitenlessen Yoga en Pilates, Coronaprotocol voor de binnenlessen

Voor lessen binnen gelden voorlopig maatregelen in verband met Corona. Het protocol van Zero-Point lees je hier onderaan de pagina. Voorlopig zullen we de lessen bij Zero-Point combineren met online-les. In het lesrooster onderaan de homepage kan jij je aanmelden voor de les naar jouw keuze. Af en toe bieden we ook een les buiten aan in het van Koolwijkpark, ook die planning vind je in het lesrooster.

Protocol maatregelen Corona in Zero-Point

Hygiëne in het pand, maatregelen:
-desinfecterende Handgel - beschikbaar in de hal beneden en in de Stilteruimte
-hygiëne doekjes - beschikbaar in de hal en in de Stilteruimte
-toilet: extra schoonmaakspray is beschikbaar
-de algemene Corona Richtlijnen staan op een poster in de hal/overloop

Afspraken voor groepslessen ivm Corona preventie: we houden de 1,5 meter regel aan

De wisseling van groepen bij op elkaar volgende lessen, maatregelen:
-Lessen duren maximaal 70 minuten (1 uur en 10 minuten)
-Leerlingen vertrekken direct na de les
-Leerlingen zijn max 10 minuten voor de les aanwezig (om de vorige groep ruimte te geven om te vertrekken)

Hygiëne in de zaal, maatregelen:
-Leerlingen komen zoveel mogelijk al verkleed zodat de kleedkamer niet/nauwelijks gebruikt hoeft te worden
-Mensen nemen zoveel mogelijk hun eigen materiaal mee (bijv. yogamat)
-Bij gebruik mat van Zero-Point: zelf reinigen met spray en papier
-We zetten zoveel mogelijk ramen open voor frisse lucht en ventilatie, vragen mensen daarom een extra vestje mee te nemen 
 

Voorbereiding les online

Meld je aan via het lesrooster, je zult een link ontvangen om naar de les te kunnen

Leg het volgende klaar als je thuis online les gaat volgen:
-Een oefenmatje en een deken, eventueel een dun kussen voor onder je hoofd
-Voor de Yin Yoga mag je enkele kussens en een deken klaarleggen.
-Voor de Pilates een bal, of in plaats hiervan een grote handdoek
-Voor Critical Alignment en Yoga therapie een stripje, rolletje, riem, en stoel of kruk

Ik heb geen Critical Alignment tools, wat nu?
Maak vervangende huis-tuin-en-keuken-tools!
Stripje: Een handdoek superstevig oprollen tot een lange dunne rol van van 6 cm breed en minstens 50 cm lang. Je kunt deze lange dunne rol stevig maken door er een sjaal of tape omheen te wikkelen
Stripje in combinatie met een bovenrugrolletje: in plaats van een stripje kan je een boek gebruiken, hoogte 6 á 8 cm.
Dikke rol: handdoek, laken of matje stevig oprollen tot een rol van 12 cm dik en ca 50 cm breed
Dunne rol / bovenrugrol: handdoek stevig oprollen tot een rol van 10 cm dik en ca 60 cm breed
Riem: Een riem of sjaal (niet elastisch) van ca 1,5 meter

Twijfel je of dit wat voor je is? Tip: probeer het gewoon!
Hier lees je wat ervaringen van mensen die al online lessen gevolgd hebben:
-Wat een uitkomst online-les! Voelde alsof je privéles bij je thuis hebt:-)
-Voor mij was het best spannend hoor, onzeker of de ontvangst zou lukken en of Zoom zou werken en dat deed het allebei. Ik vond het fijn om van thuis uit toch yoga en pilates te kunnen volgen en me door jouw stem met beeld door de oefeningen te laten leiden. 
-Heerlijk om de les, weliswaar online, te volgen. Zelf kom ik er niet uitgebreid toe om de oefeningen te doen. Een aanrader dus en blij dat het zo kan.
-Super fijn om online toch een live les te kunnen volgen! Grappig dat je op afstand toch een gevoel van een groep kan hebben. Een aanbeveling voor iedereen die ergens in huis een matje kan neerleggen en de laptop of tablet er naast kan zetten (bijna iedereen dus ;-)).
-Er zijn natuurlijk vele online yoga en pilates aanbieders, die waren er al en er zullen in deze tijd nog vele volgen. Echter het is toch erg fijn om van je eigen vertrouwde docente een begeleide les te volgen. Het is even wat organisatie, ook in je eigen huis en devices, maar als je eenmaal geïnstalleerd bent en de rust voor jezelf kan vinden, dan kan ik zeggen dat het een fijne ervaring was. Het enige is het gemis van je mede cursisten en de dynamiek die dat geeft als je met allen in 1 zaal aanwezig bent. Maar voor nu en in deze periode van social distancing een fijne en welkome begeleide ervaring. 

Ik doe pilates omdat ik mijn lijf dan beter “bewoon”. Ik heb het gevoel dieper te kunnen ademen. Ik voel me sterker, zowel fysiek als mentaal. Meer één.

Hanneke, cursist